12 grudnia 2015

REDMER HOEKSTRA - EGZYSTENCJONALNA PODRÓŻ



"Od zawsze uwielbiałem odosobnienie, które dawało mi możliwość fantazjowania i oddawania się marzeniom. Miałem swoje teorie na temat tego, jak funkcjonuje świat i z czego jest zbudowany. Podczas swoich artystycznych studiów miałem okazję odkryć to na nowo i wykorzystać w swoich rysunkach"
- Redmer Hoekstra




Redmer Hoekstra urodził się i mieszka w Zwolle (Holandia). Tam też szlifował zdolności ilustratorskie na Art Academy in Zwolle.

Jego rysunki zwracają na siebie uwagę przede wszystkim zaskakującym połączeniem przedmiotów codziennego użytku z żywymi organizmami, jak ludzie, zwierzęta czy owady, totalnie wywracając do góry nogami znaną nam rzeczywistość. Co ciekawe, nie wyczuwa się w tym łączeniu żadnych zabiegów "na siłę", które mają dać ostateczny efekt i zaskoczyć odbiorcę. Artyście przychodzi to tak naturalnie, że można odnieść wrażenie, że gdybyśmy nie byli przyzwyczajeni do swojego sposobu postrzegania świata, świat przez niego stworzony mógłby być tym prawdziwym ;)



Do Redmera największy powiew inspiracji przychodzi podczas podróży pociągiem a jego umysł dryfuje sobie razem z krajobrazem, który pojawia się za oknem. Jak sam mówi: "... nachodzą mnie wtedy egzystencjonalne i filozoficzne myśli. Kim jestem? Czym jest otaczająca mnie rzeczywistość? Co sprawia, że mogę decydować o tym jak to wszystko działa i wygląda?



Artysta do tworzenia swoich prac używa bardzo wąskiego zakresu mediów. Ściślej mówiąc tylko kartki i specjalnych, przeznaczonych dla artystów cienkopisów. Rzadko sięga po inne kolory niż czarny i biały. Widać zabiegi cieniowania, które pozwalają uzyskać odpowiednią przestrzeń i głębię. Jak sam twierdzi, do skończenia jednego rysunku potrzebuje od 30 do 40 godzin.





Cosmos On Canvas
https://www.facebook.com/cocneso

Sklep:
https://www.facebook.com/nesostore