23 czerwca 2014

11,5 pytań do... Alessandra Maria Peters

THe Soul Reactor


Tym razem z 11,5 pytaniami zmierzyła się  artystka z USA - AM. Peters, która na artystycznej scenie pojawiła się bardzo niedawno a już zwróciła na siebie uwagę ważniejszych światowych magazynów przedstawiających sztukę.

Zapraszamy!







1. 
neso: Kilka słów o miejscu, w którym obecnie mieszkasz

AM: Obecnie mieszkam w Nowym Jorku, który w gruncie rzeczy jest świetnym miejscem, mimo, że bardzo głośnym i brudnym. Do tego ci wszyscy tłoczący się ludzie, którzy gdzieś pędzą. Z pewnością brakuje mi tu drzew.

2. 
neso: Najbardziej interesujące miejsca, w których byłaś?

AM: Hm, to będzie trudne. Nie miałam dotąd okazji zwiedzić za bardzo świata. (oszczędzamy z przyjaciółmi pieniądze w tym celu) Tak więc przypuszczam, ze byłyby to małe miasteczka w środkowej Ameryce. Jest sporo dziwnych i ciekawych zarazem miejsc w tym kraju.

3.
neso: 5 twoich ulubionych artystów:

AM:  Klimt, Fuyuko Matsui, Da Vinci, Andrew Wyeth, De Kooning

///przykłady:



Fuyuko Matsui

Andrew Wyeth
4.
neso: 5 Twoich ulubionych filmów

AM: Ohh, słabo z filmami jeżeli o mnie chodzi. Bardzo rzadko je oglądam. Ostatnio jednak staram się to zmienić.

5. 
neso: 5 Twoich ulubionych muzyków lub zespołów

AM: Proszę bardzo:

Nirvana - wprowadzili mnie w świat muzyki, kiedy byłam nastolatką

The Smashing Pumpkins - nauczyli mnie jak grać na gitarze

Bjork - płyta Vespertine brzmi dokładnie tak jak chciałabym, żebym wyglądały moje prace - jeśli ma to jakikolwiek sens ;)

Jack White - podziwiam jego etykę pracy i całkowicie kocham wszystko, co robi.

PJ Harvey - dużo PJ Harvey.

Nie słucham jednak powyższych już tak często, ponieważ znam doskonale każdą ich piosenkę. Ostatnio słuchałam często Sleater Kinney, Fiona Apple, Jose Gonzales i Bat for Lashes.






6. 
neso: Istnieje coś, co Cię wyjątkowo denerwuje?

AM: Hm... Nie wiem! Nie łatwo mnie zdenerwować. Myślę, ze mogłyby to być sytuacje, kiedy ludzie są naprawdę niemili bez powodu. Każdy jednak czasami daje się ponieść emocjom. 





7.
neso: 3 lekcje / porady dla początkujących artystów

AM: Bądź szczery w stosunku do siebie i swojej pracy - dlaczego kochasz sztukę? Co w największej mierze sprawiło, że zacząłeś tworzyć? Koniecznie zadaj sobie te pytania abyś mógł zacząć budować filozofię swojej pracy. Jeśli masz tę podstawę, wszystkie opinie z jakimi się mierzysz są znośne, ponieważ masz zdefiniowany kierunek w jakim podążasz.

Nie zaprzestawaj praktyki - talent nie istnieje. Istnieje jedynie wytrwałość wraz z obranym jasnym celem. (Jest to tylko moja opinia ale przypisuję ją "zasadzie 10 000 godzin")

// th: zasada 10 000 godzin mówi o tym, że jeśli ćwiczysz jakąś umiejętność przez 10tyś godzin to stajesz się wymiataczem i ekspertem w tej dziedzinie. Kliknij, żeby przeczytać ciekawy artykuł na ten temat.

Bądź dobrą osobą - nie bądź podły, niemiły i nie wykorzystuj innych. To wszystko jest bardzo oczywiste ale też na tyle ważne, że warte przytoczenia.

8. 
neso: 5 stron internetowych, które najchętniej odwiedzasz

Am: - facebook (to akurat staram się zmienić)
- tumblr
- supersonic electronic

to tyle, tak mi się wydaje. 







9.
neso: Jak opisałabyś swoją sztukę niewidomej osobie?

AM: Myślę, że włączyłabym płytę Vespertine - Bjork. Następnie przeprosiłabym za egocentryzm i powiedziałabym, że ta muzyka odzwierciedla to, do czego dążę.

// można więc zamknąć oczy i spróbować sobie to wyobrazić słuchając Bjork ;)



10.
neso: Co robiłaś ostatnio po raz pierwszy w życiu?

AM: Hm... Ostatnio bardzo się nudziłam. Również po raz pierwszy miałam okazję pracować we własnym studio, poza swoim mieszkaniem.

11. 
neso: Jak myślisz, czym zajmowałabyś się, gdybyś nie była artystką?

AM: Byłabym psychologiem lub kimś walczącym z naruszaniem praw człowieka. 


11,5 
neso: czym jest dla Ciebie Wszechświat?

AM: Wszystkim i tym samym 

To na tyle. Jak zwykle zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej artysty (klik klik klik)

oraz naszych pozostałych profili:


z wyrazami
THe Soul Reactor