30 czerwca 2014

Carne Griffiths - Wyzwolenie i Ulga. (wywiad)

THe Soul Reactor





Prezentujemy polską wersję wywiadu z interesującym brytyjskim artystą - Carne Griffiths.

Zapraszamy!



neso: Carne, urodziłeś się w Liverpoolu ale mieszkasz w Londynie. Które z tych miast jest bardziej inspirujące dla artysty?

Carne: Oba są bardzo inspirujące. Wszystkie moje prace powstały w Londynie ale studiowałem w Liverpoolu tak więc w moim przypadku "zagrało" połączenie obu tych miast.

neso: Co najbardziej podoba Ci się w UK?

Carne: Mam na wyciągnięcie ręki dostęp do najbardziej niesamowitych wpływów kulturowych z całego świata. 

neso: A jest coś, czego najbardziej nie lubisz w swoim kraju?

Carne: Tego, że czasami jest trochę chaotyczne, hałaśliwe i że jest odcięte od natury.






neso: Kiedy ostatnio rozmawialiśmy, mówiłeś, że zmierzasz do Hong Kongu. Wakacje? 

Carne: Właśnie stamtąd wróciłem. Nie do końca wakacje. Miałem tam swoją indywidualną wystawę 'Invisible Lines' pod kuratelą fantastycznej galerii Coates and Scarry.

neso: Słuchasz muzyki w trakcie pracy?

Carne: Tak, lubię kiedy cały czas pojawiają się jakieś nowe dźwięki - używam obecnie aplikacji Deezer, która sugeruje świetne nowe brzmienia. 

neso: Natrafiłeś ostatnio na jakiś ciekawy zespół?

Carne: Kocham nowy album Fuck Buttons - Slow Focus


można odsłuchać...

neso: Zdaje się, że każdy artysta ma inspiracje. Jakie są Twoje?

Carne:  Moja żona i dzieci mają największy wpływ na to, co robię na każdego dnia.

neso: Przyznam, że eksplozja barw i różnorodności w Twoich pracach robi na mnie ogromne wrażenie. Mógłbyś opowiedzieć jak te prace powstają i jak rozwijały się do obecnej formy?

Carne: Moja twórczość ewoluowała z eksperymentowania z różnymi cieczami takimi jak brandy czy herbata. Pomogły mi one w budowaniu pewnego rodzaju kolorystycznej śmiałości.


neso: Masz zwykle gotową koncepcję tego, jak ostatecznie będzie wyglądał finalny efekt Twojej pracy czy dajesz się ponieść w trakcie tworzenia i efekt może być zupełnie innych od pierwotnie założonego?

Carne: Moja praca rozwija się w trakcie tworzenia. Zwykle nie mam pojęcia co ostatecznie wyjdzie.








neso: Są jacyś artyści, których twórczość obecnie śledzisz? Zdarza Ci się kupować ich prace?

Carne: Mam kilka oryginałów od Dana Baldwina i Georga Mortona Clarka oraz wydruki od Marco Mazzoni i Davida Braya.

neso: A sztuka klasyczna? Jacyś ulubieni artyści?

Carne: Kocham twórczość Andre Massona

Andre Masson

David Bray

Marco Mazzoni
neso: Co myślisz o sztuce Jacksona Pollocka?

Carne: Jest wypełniona energią

neso: Jakiś czas temu natknąłem się na gitarę elektryczną z Twoimi motywami wkomponowanymi w jej korpus. Wyglądało to nieziemsko. Skąd ten pomysł?

Carne: Poznałem producenta gitar w West London Art Factory przez naszego wspólnego przyjaciela. Byłem bardzo zaskoczony tym, ze materiały, których używam świetnie nadają się do malowania na surowym drewnie. 




neso: Pracujesz obecnie nad czymś konkretnym?

Carne: Pracuję nad ogromnym obrazem na 2014 London Art Fair

neso: Jakieś inne zainteresowania poza sztuką?

Carne: Oczywiście! Uwielbiam muzykę i jazdę na rowerze.



neso: Miejsce, którego nigdy nie zapomnisz...

Carne:  Kawerau / Nowa Zelandia

neso: Czym jest dla Ciebie Wszechświat? :)

Carne: Czymś niemożliwym do zrozumienia

Carne.

Więcej niesamowitej twórczości Carne możecie zobaczyć na jego stronie internetowej

zapraszamy również na nasze pozostałe profile: