23 lutego 2014

Ania Tomicka - Wywiad

THe&Stary Van Dam Starry



Z informacji zamieszczonych na oficjalnej stronie internetowej Ani Tomickiej dowiadujemy się, że urodziła się i mieszkała w Łodzi do 9 roku życia, po czym podryfowała daleko na południe.Miejsce do którego dotarła, jest chyba najbardziej twórczym i pięknym miejscem do jakiego mogła dotrzeć. I nie jest to Biegun Południowy ;) 







Neso Art; Anno, gdzie udałaś się po opuszczeniu Matki Polszy?

Ania; Mieszkam obecnie we Florencji, które niezaprzeczalnie wpłynęło na moją sztukę i sposób myślenia. Jestem otoczona przez ducha wielkich mistrzów i ich prace, które inspirują mnie każdego dnia.

Neso Art; Co jeszcze Cię inspiruje?

Ania; moje uczucia, sytuacje, których doświadczam każdego dnia no i wielcy mistrzowie przeszłości.





Neso Art; Mogłabyś oprowadzić nas trochę po Twoim "twórczym procesie"?:)

Ania; Przede wszystkim nigdy nie dzieje się tak, że na płótnie pojawia się dokładnie to, co widzę w swojej wyobraźni. Bardzo lubię, kiedy ostateczny efekt jest inny, niż pierwotne założenia. Zmieniają się w trakcie tworzenia, żyją własnym życiem a ja jestem bardzo ciekawa co z tego wyjdzie.

Neso Art; a jak zdefiniowałabyś to co Tworzysz? Spróbujesz określić to w kilku słowach?

Ania; Ojej... :D Wolę jednak, kiedy inni definiują, czy określają moją sztukę. Ja po prostu maluję, to co czuję w danym momencie;)


 

Neso Art; słuchasz muzyki w trakcie malowania?

Ania; Czasami słucham. Mój ulubiony gatunek to heavy metal i rock progresywny. Bardzo lubię również muzykę klasyczną. Czasami włączam sobie też filmu dokumentalne, praktycznie o wszystkim

/ tutaj proponuję eskperyment, jako że sporo ostatnio dyskusji o wpływie muzyki na percpecję:D Spróbujcie włączyć sobie jakąś muzykę z gatunków, które lubi Ania a potem "wskoczcie w jej obrazy" Potem spróbujcie posłuchać czegoś kompletnie innego... ;) /

Nasza propozycja wygląda tak;




... a potem;



Opcji tyle ile utworów :D





Neso Art; W Twoich obrazach często można natknąć się na charakterystyczne postacie z długimi uszami i świecącymi oczami. Mają jakieś imię i chcą nam coś przekazać?

Ania; Tak, mają imię... Każda z nich nazywa się "Ciccetto". Po włosku oznacza to mniej więcej, że są bardzo urocze i słodkie ale z drugiej strony wcale takie nie są. Są złe. Myślę, że odzwierciedlają one złą część mnie samej. Jest to część, która nigdy mnie nie opuszcza, pomimo podjętej walki.

Neso Art; Bardzo ciekawe... Chyba każdy z nas ma swoje fabrycznie dedykowane "Ciccetto" ;)




Neso Art; A jak z Twoimi innymi zainteresowaniami? Istnieje coś poza działalnością artystyczną?

Ania; Przede wszystkim gotowanie. Kocham jedzenie i uczenie się wszystkiego co z tym związane. Moje inne pasje to czytanie praktycznie o wzsystkim. Ostatnio odkryłam gry video i staram się od nich nie uzależnić ;)


Neso Art; Obserwujesz, co dzieje się obecnie na rynku "visual arts" na świecie? Masz jakichś ulubionych twórców?

Ania; Tak... Obserwuję każdego artystę, którego jestem w stanie odnaleźć w internecie. Uwielbiam obserować ich artystyczny rozwój.

Neso Art; "odkryłaś" ostatnio kogoś ciekawego?

Ania; W tym momencie moi ulubieni to  Martin Wittfooth i Kris Lewis. (poniżej)


 Kris Lewis
 Martin Wittfooth


Neso Art; Obaj wymienieni malarze zapewne do tanich nie należą...;) Zdarza Ci się kupować prace innych artystów? Masz jakąś swoją prywatną kolekcję?:)

Ania; Mam zamiar zacząć. W pierwszej kolejności jednak jest własny dom





Neso Art; No właśnie, skoro o domu mowa... Odwiedzasz czasem Polskę?

Ania; Średnio co 5-6 lat. Od ostatniej wizyty trochę już minęło.

Neso Art; Czyli biorąc pod uwagę kilkuletni cykl, powinnaś chyba niedługo do nas zawitać?;)

Ania; Bardzo bym chciała;) Zwłaszcza pokazać mojemu chłopakowi gdzie się urodziłam i jak dobre jedzenie i piwo mamy w Polsce :D No i oczywiście jaki to piękny kraj!




Neso Art; Myślę, że może mu się spodobać;) Wróćmy do Twojej twórczości. Pamiętasz swój pierwszy konkretny rysunek albo obraz?

Ania; Nie. Maluję i rysuję odkąd pamiętam, więc raczej nie jestem w stanie wskazać tego całkowicie pierwszego.

Neso Art; Jedna z rzeczy, na którą zwróciłem uwagę w Twoim malarstwie to mocny akcent na oczy i ich specyficzną ekspresję. Co widzisz, kiedy patrzysz w czyjeś oczy?:)

Ania; Jestem bardzo empatyczną osobą. Lubię obserować ludzki wzrok i to co wyraża. Jego ekspresję. Poza tym oczy, to jedyna rzecz, która podoba mi się we mnie. Myślę, że może to być jednym z powodów dla których kładę na nie akcent w swoim malarstwie.






Neso Art; Na Twojej stronie internetowej czytamy, że bardzo lubisz renesansowe malarstwo. Chyba już wiemy dlaczego wybrałaś Florencję;)

Ania; Oczywiście! Zawsze bacznie obserwowałam wielkich renesansowych mistrzów. Wciąż staram się poprawiać swoje umiejętności, obserwując ich techniki i metody.

Neso Art; Chyba trudno o lepsze inspiracje... ;) Masz jakichś ulubionych artystów z tego okresu? Wolisz malarstwo włoskie czy holenderskie? :D

Ania; Myślę, że najlepszym malarzem renesansu był Leonardo da Vinci. Nie wiem czy wolę holenderskie malarstwo czy włoskie. Myślę, że oba miały wspaniałe cechy i artystów.




Neso Art; Zdradzisz nad czym obecnie pracujesz?

Ania; Staram się podołać wszystkim swoim deadline'om. Pracuję dla kilku kolektywów w USA oraz nad swoją mini wystawą dla Swoon Gallery w Los Angeles.

Neso Art; W takim razie powodzenia! ;) Serdeczne dzięki za rozmowę. Życzymy podboju kosmosu;)






Jeżeli macie ochotę śledzić przyszłe poczynania Ani Tomickiej, zapraszamy na jej 


- Stronę Internetową

- Profil Facebookowy

Z wyrazami
TH&Stary Van Dam Starry