18 listopada 2014

Karolina Balcer - Stan Określonej Obsesji (wywiad)

THe Soul Reactor



Zapraszam do wywiadu z kolejnym uczestnikiem zakończonego niedawno przeglądu młodej sztuki "Świeża Krew" zorganizowanego przez wrocławską Galerię Socato. Karolina odpowiedziała na ten sam zestaw pytań, co pozostali uczestnicy. Wszystkie wywiady znajdziecie na neso/pl


neso: Co sprawiło, że zdecydowałaś się wziąć udział w przeglądzie Świeża Krew?

Karolina: Obserwowałam poprzednie edycje przeglądu, a także przyjrzałam się pracom twórców, którzy zakwalifikowali się do wystawy i w ten sposób umieściłam swoją osobę, jako chętną do wzięcia udziału w przeglądzie.

neso: Tworzenie sztuki jest tym, czym chciałabyś się zajmować w życiu i utrzymywać z tego?

Karolina: Tworzenie jak i ingerencja w jej propagowanie. Jest to dziedzina, w  której chciałabym się znaleźć w takim stopniu, aby mieć możliwość na permanentny  rozwój i utrzymanie.

neso: W jakich warunkach i otoczeniu najlepiej Ci się tworzy?

Karolina: Najlepiej tworzy mi się w otoczeniu czystym i wcześniej mi znanym. 






neso: Słuchasz muzyki w trakcie pracy nad obrazem?

Karolina: Zdecydowanie jest to Four Tet.





neso: Przed rozpoczęciem pracy masz już całkowicie dopracowaną i koncepcję, czy pozwalasz sobie na jakąś dawkę improwizacji?

Karolina: Koncepcja jest wcześniej opracowana. Jest fundamentem późniejszych poczynań, jednak przyznaję, ze często przechodzi modyfikacje.

neso: Jak opisałabyś swoją twórczość niewidomej osobie?

Karolina: Ciężko byłoby mi ją opisać, zwłaszcza, że głównym tematem jest polska architektura, która do oceny także wymaga użycia percepcji wzrokowej. Przyrównałabym do klimatu jakie niosą polskie osiedla. Zdań, które wypowiada Pani z pobliskiego spożywczaka oraz sąsiadów, którzy znają się tylko z rutynowego „dzień dobry”





neso: Czym jest dla Ciebie inspiracja?

Karolina: Stanem określonej obsesji.

neso:  Twoi ulubieni artyści współcześni?

Karolina: Jest dużo postaw, które podziwiam. Bardzo sobie cenie polskich artystów, którzy względem szerszej gamy odbiorców niż polska,  wypadają całkiem wyraziście. 

- Monika Sosnowska 

- Rafał Bujnowski
- Wojciech Gilewicz
- zmarły niedawno Jan Berdyszak no i wiele innych.

neso: Co zrobiło ostatnio na Tobie największe wrażenie?

Karolina: Ostatnio odwiedziłam Londyn i duże wrażenie zrobiła na mnie organizacja i forma transportu miejskiego. 




neso: Co ostatnio robiłaś po raz pierwszy w życiu?


Karolina: Mam wrażenie bardzo często robię coś po raz pierwszy albo po prostu po razpierwszy w konkretny sposób.

neso: Kto to jest “dobry artysta”?

Karolina: pierwsze skojarzenie jakie przychodzi mi na myśl to osoba wiarygodna. Jednak to określenie można podporządkować do każdego pytania. Od polityka po dobrego ojca.

neso: Stawiasz przed sobą jakieś wyzwania, żeby stać się “dobrym artystą”?

Karolina: Nie kłamię

neso: 5 stron internetowych, które najczęściej odwiedzasz?

Karolina. Przy tym pytaniu zachowam swoją prywatność.

neso: Miejsce, którego nigdy nie zapomnisz

Karolina: Dom.



Więcej o Karolinie i jej pracach poczytacie tutaj

Zapraszamy również na nasze pozostałe profile: